onsdag, augusti 09, 2006

200 mil senare...

Ja då var vi hemma igen efter 200 mil i ett mycket varmt sommar Serige. Nu ska vi på allvar börja träna Chili att vara ensam hemma lite längre stunder.

Efter att ha hämtat upp min bror Henrik och hans flickvän Anna bar det av till Växjö. I Växjö finns min syster Jessika och hennes dotter Betty, 6 år. Några nya upplevelser fick vi vara med om även här. Chili möta sin första orm. Det var dessutom invasion av sniglar i Växjö och det tyckte ju hon var jätte kul. Dock tyckte jag att det var mindre skoj att plocka ut slemmiga sniglar ur munnen på Chili.
Chili fann en riktigt god vän i min systerdotter Betty, 6 år. Hon utsågs till "lill matte"av Chili och mig. Tack Betty för all hjälp med Chili under dagarna i Växjö. Ombytta roller!
Chili knäpper kort på Betty i buren.

Sen for vi vidare till Ronneby för att hälsa på Åsa, Pelle och Max. Ronneby var fantastiskt fint med sin brunnspark och alla gamla fina hus. Dit åker vi gärna tillbaka. Men vi får hoppas att det är mindre getingarnästa gång för Chili blev getingstucken i munnen. Inte kul men det gick bra!

Sen bar det av mot Stockholm igen för att hämta plast husse Olof som varit i Frankrike och Italien i 2 veckor. Att åka tunnelbana var ingen höjdare tyckte Chili. Men det gick i alla fall:) Chili lyckades få en fästing på magen trots att vi var jätte försiktiga med att gå i höggräset. Men den var lätt att få bort. Så vi får hoppas att det inte blir Borelia följder...

Efter några dagar i Åre så är vi nu hemma igen.

Måste säga att jag är imponerad av valpen min som utan att gnälla orkar åka bil i värmen så långa sträckor.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vansinnigt söt lillmatte chili har!

1:21 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida