måndag, juli 24, 2006

Båt premiär!

I morse vaknade jag redan kl05.00 för jag hade på känn att det skulle bli nåt skoj idag. Jag försökta med alla medel få matte att skynda på frukost och promenad så att vi skulle kunna ge oss iväg på vad det nu var vi skulle göra. Men jag fick vackert vänta. (hon är så nedrans trött på mornarna min matte)

Vi hamnade i Hedeviken och där bodde Mella (t.hö) och Tornado (t.vä) Det var mest Mella och jag som lekte för Tornado hade fullt upp med att stå på bryggan och titta på fåglar. Hon gillar nog dessutom inte våra barnsliga lekar. Mella och Tornado är är Engelska settrar så de kan man väl kalla mina "kusiner"

Jag fick åka båt för första gången idag, vilket inte började särskilt bra för när jag skulle i båten som plumsade jag i vattnet mellan båten och bryggan. Men jag blev snabbt uppfiskad:) Mella och Tornado spanade på fåglar hela tiden. Ok att fåglar är skoj... men inte så skoj!!!Så jag passade på att sova istället. Ganska korkat att sova bort litt livs första båtfärd men jag var ju trött ju! Sen hade jag nya krafter och kunde ha vattenkrig med Mella. Jag tror jag börjar gilla det där med vatten faktiskt trots att jag höll på att drunkna idag när jag skulle i båten.

I morgon ska vi åka till Krok (mitt föräldrar hem) på kurs för stående fågelhundar. Fasten jag bara är valp ska vi få vara med. Matte tror inte att jag kommer att kunna vara med så mycket men jag ska minsann visa dom att jag kan!

Så vi hör väl av oss igen när vi befinner oss vid en dator igen.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

snygga kusiner! det verkar vara trevliga jyckar minsann. jobbig dag? somnade tidigt kanske ?

11:38 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida