tisdag, augusti 21, 2007

En sommar går så fort!

Direkt efter midsommar gick flyttlasset till Åre. Utsikten från balkongen är en fröjd för ögat. Här står Chili ofta på bakbenen och tittar ut över byn.

Sommaren har ju annars mest handlat om jobb uppe på Hummelstugan för både matte och hund. Vi har verkligen trivts med att vara uppe på fjället varje dag och servera hungriga och törstiga turister och cyklister. De dagliga promenaderna såväl upp för berget som nerför har gjort oss gott. Chili börjar bli bra på att dra och får då extra motion då hon ska dra sin långsamma matte uppför.
En vackrare arbetsplats får man leta efter. Det för verkligen gott för själen at få njuta av den fina utsikten varje dag. Nu har vi ju gått på ledighet men vi ser verkligen fram emot vintern och att Hummelstugans verksamhet drar igång igen.

Den 2-5 augusti var vi på fågelhunds träning hos Chilis uppfödare Kina Ehd. Där lärde vi oss massvis och hade enormt roligt. Nu tränar vi för fullt här hemma och det verkar gå bra för lilla Chili. Snart ska vi få följa med på riktig ripjakt :)

Sist men inte minst vill jag visa upp Chilis nya granne och kanske kärlek... Han heter Rolle och är en Engelsk setter som bor i dörren mitt emot.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej chili! Visst kommer jag ihåg dig, det var ju då jag satt under mattes stol en hel evighet.
Du verkar ha fått det bra i ditt nya Åreliv och jaga fåglar får du också. Själv gör jag tappra försök med skatorna på gården men det går inte så bra. Imorgon ska jag på utställning, får du också stå ut med sådant? Hälsningar Foppa och hans matte

7:28 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida